1397-12-09 11:47
340
0
61538
مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

علما گنجینه‎های معارف اسلامی را عرضه کنند/ معرفی سیره آل البیت(ع) وظیفه علمای دین است

مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اندیشمندان بزرگ اسلام باید گنجینه‎های معارف را برای مسلمانان عرضه کنند.

به گزارش گلستان ما؛ «حجت‎الاسلام احمدحاتمیان» امروز(پنجشنبه 9 اسفند) در آیین کنگره منطقه‎ای شعراهل بیت(ع) اظهارکرد: در راستای وحدت اقوام باید از توان فرهنگی و عملی بهره بجوییم.

مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور  ادامه داد: اندیشمندان بزرگ اسلام باید گنجینه‎های معارف را برای مسلمانان عرضه کنند و اندیشمندان و علمای  اهل سنت برای جامعه اهل سنت نیاز است که این معارف را تبیین کنند و علمای شیعه نیز باید سیره آل البیت( علیهم الاسلام)اینگونه عمل کنند.

حجت‎الاسلام حاتمیان با بیان اینکه باید ریشه تفرقه بین شیعه و سنی را ریشه‎کن کرد، گفت: اگر اندیشمندان مفاهیم قرآن را برای جامعه تبیین کنند بسیاری از چالش‎ها برداشته می‎شود و این مهم وظیفه علمای دین است.

وی افزود: با تمامی اختلاف‎ها مسلمانان و جریان‎های فکری مختلف مسلمانان در زیر چتر واحد اسلام قرار دارند و باید علمای دین به تقویت اسلام کمک کنند.

مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور تاکید کرد: همه کتاب‎های پنج‎گانه فقهی اسلام را ارادت به ساحت اهل البیت(علیهم السلام) می‎دانند، قرآن، اهل البیت(علیهم السلام) اصحاب رسول خدا سرمایه‌های اسلام و بشریت هستند و این مهم اختصاص به شیعه و سنی ندارد.

حجت‎الاسلام حاتمیان افزود: شعر تاثیر به‎سزایی در تقویت وحدت بین شیعه و سنی دارد و باید از این ظرفیت برای امت اسلامی که امت واحده است بهره‎بجوییم.

وی با بیان اینکه برای آنکه دستورات خداوند در بین بشریت عرضه شود خداند پیامبری را از جنس بشر در میان ما عرضه کرد، افزود: ملت بزرگ اسلام باید بداند که پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) در برخورد با مشکلات چگونه رفتار کرد و این رفتار را مسلمانان باید الگوی خود قرار دهند.

مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور خاطرنشان کرد: اگر ما شناخت درستی از اهل البیت(علیهم السلام) نداشته باشیم نمی‌توانیم سیره پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) را به عنوان الگو خود قرار دهیم.

حجت الاسلام حاتمیان معرفی سیره آل البیت(علیهم السلام) وظیفه علمای دین است، افزود: در این مسیر می‌توانیم از ابزاری چون شعر بهره بجوییم./شبستان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.